ניתוח התנהגות-הסבר כללי

הסבר כללי על האתר ותחומי השרות בניתוח התנהגות

מיכאל בן צבי, מנתח התנהגות מוסמך BCBA

מתן מענה נכון לבעיות אנושיות-התנהגותיות היא מטרת כל תחומי המקצועות הטיפולים. מפסיכולוגיה ועד קלינאות תקשורת, מעבודה סוציאלית עד למרפאה בעיסוק
אך מה הוא הטיפול הנכון לבעיות אלו?
ישנם טיפולים רבים כל כך, ויועצים רבים, המסתמכים על גישות שונות. מה הדרך לקבלת החלטה על גישת הטיפול שתבחרו?
אם אתם מחפשים אמת מדעית בתחום התנהגות האדם- תגיעו למדע הנקרא ניתוח התנהגות. Behaviour Analysis
המחקר הבסיסי בתחום, ניתוח התנהגות ניסוי (אקספרימנטלי) פרץ דרך בזיהוי החוקיות הבסיסית שקיימת בהתנהגות בכלל, וכמקובל במעבדה הבסיסית, המחקר היה בהתנהגות בעלי חיים.
אלא שכמו במדעי טבע אחרים, המעבדה מאפשרת את גילוי חוקי היסוד, כפי שחקר וגילה ב.פ. סקינר. את היישום עם בני האדם חוקרים בשטח, בשדה התנהגות יישומי, מעשי.
ניתוח התנהגות יישומי כמדע עוסק כבר כ 70 שנה בדרכים שנמצאו יעילות בפתרון בעיות התנהגות, תוך שהוא מסתמך על חוקי ההתנהגות הבסיסיים.
על בסיס המחקר ההתנהגותי היישומי, המגובה באלפי מחקרים, נמצא טיפול יעיל בתחומים רבים ושונים של האדם, בכל גיל ובכל טווח הבעיות המאפיינות אותו.
האתר הזה אינו עוסק בכלל התחומים של התנהגות האדם והטיפול בהם. כי יש גבול להיקף התחומים שבהם מתמחה מנתח התנהגות אחד.
מיכאל בן צבי שעוסק בתחום שנים רבות, רכש ניסיון בטיפול בטווח רחב של קשיים: החל מבעיות חינוך במשפחה עם ילד בריא, תכניות אירגוניות של בתי ספר לשיפור התנהגות בית ספרית, עבור דרך תכניות לשיפור תפקודם של ילדים עם לקויות "קלות" כגון קשב וריכוז, ועד לטיפול בקשה מכל התסמונות- תסמונת הספקטרום האוטיסטי (אוטיזם). ו
ההתמחות היא גם בסביבות שונות- מבית משפחה ועד מערכות חינוך ציבורי בגילאים השונים, ועד מערכות דיור ציבורי.
תחת תפריט הטיפול תמצאו מידע על כל אחד מהתחומים בהם ניתן להתייעץ.

Call Now Button דילוג לתוכן