ייעוץ חינוכי להורים ובתי ספר

יעוץ חינוכי נוגע ביצירת תנאי חינוך המונעים בעיות התנהגות, מפתחים התנהגויות חיוביות ומפחיתים בעיות ההתנהגות רגילות ונפוצות. יעוץ כזה ניתן לכם, הורים, לשינויים בהתנהגויות בית. במערכת החינוך יש מערבות גוברת של מנתחי/ות התנהגות  במאמץ לשפר התנהגויות תלמידים על ידי שינוי מודרך בהתנהגות המורים/ות. לא רצוי להגיע לרמת הפרעות קשה בתחומי ההתנהגות בכדי לפנות לטיפול התנהגותי. קשיים בהתנהגות כלפי אחאים, הורים, חברים המבקרים בבית המשפחה- ניתן לשנות לטובה. רצוי ליישם הליכים התנהגותיים  יעילים וחיוביים, החל משלבים מוקדמים בחינוך במשפחה ובבית. ובכל זאת, פעמים רבות הורים פונים לעזרה רק כאשר המצב עם ילד במשפחה או בבית הספר מגיע לנקודת משבר ולחומרה המשבשת את החיים בצוותא. אל תחכו למשברים קשים – ניתוח התנהגות מאפשר להתערב גם בגיל צעיר, וגם ברמות ראשוניות של הפרעת התנהגות. כי כמו שאמרנו – ניתוח התנהגות מאפשר לסייע לפתרון בעיות התנהגות חמורות, אך גם יעיל ביותר בהפחתת חומרתן של בעיות לפני שהפכו לבלתי נסבלות, לפני שהמחיר האנושי שהן גובות מתגבר מאד:

הקניית הרגלי ניקיון וגמילה בגיל הצעיר, כולל גמילת לילה
גמילה מהרגלים של גיל הינקות: מוצצים, מציצת אצבע, שתיה מבקבוקים ושאר קיבעונות קשים של הגיל הרך
הקניית שינה במיטה האישית וללא התעוררות לילית, לעומת הרדמות במיטת הורים, מעבר להורים באמצע הלילה וסירוב לישון לבד
הקניית יכולות איפוק וויתור מול סרוב הורים לתת משהו או לאפשר משהו לילד.
הקניית יכולת להפסיד בכבוד, ולנצח בהגינות, לילדים שמאד מתקשים בכך.
הקניית עצמאות תפקודית בכל תחומי החיים.
הקניית הרגלי אחריות וקיום מטלות פשוטות כמו סדר וארגון בחדר ובבית.
סוגיות סביב פינוק, שתלטנות או רודנות של ילדים להוריהם.
הימנעות מהכנת שעורי בית , וסירוב לקבל סיוע בכך
בבתי-ספר הייעוץ ההתנהגותי מסייע לבנות תכניות התערבות יחידניות וכיתתיות לשיפור ולקידום התנהגות נאותה, ולהפחתת בעיות התנהגות.

התפרצויות ללא המתנה לזכות דיבור
פגיעה בתלמידים אחרים מילולית ופיסית
קימה ללא רשות והסתובבות בכיתה ומחוץ לה
אי ביצוע של מטלות בכיתה
. מיכאל בן צבי שימש כמנחה של תכניות בית ספריות במסגרת התכנית הארצית "עיר ללא אלימות" בנצרת עילית והיה יועץ למנתחות התנהגות ששולבו בבתי ספר בישובים וערים נוספות. כיום, בוגרי/ות מסלולי ניתוח התנהגות רבים משולבים בתפקידים כאלו דרך משרד החינוך.  . הייעוץ למשפחות ניתן בבית המשפחה, תוך הסתמכות על תהליכי איסוף מידע, המאפשרים הדרכה מהירה ושינוי יעיל בהתנהגות הסביבה לטובת השינוי בהתנהגות הילד.  

Call Now Button דילוג לתוכן